Kaitan CoQ Health Plus dan penyakit jantung

Assalamualaikum

Mule-mule cite pasal bisnes laaaaa...hahahaha...duit da abes p Kuantan-Gambang..harus kene carik semula duit...

Promotion Shaklee bulan September ni ialah CoQ Health Plus

Ape itu CoQ Health Plus?
Ia ialah supplement yang mengandungi campuran proprietari Co Enzim Q10, Vitamin E serta ekstrak teh hijau. Bahan utama dalam supplemen ini ialah Co Enzim Q10. Co Enzim Q10 adalah nutrien larut lemak yang dihasilkan dalam tubuh dan ada dalam semua sel.
Co Enzim Q10 boleh didapati melalui makanan kita seharian, seperti didalam daging lembu, ayam, brokoli, bunga kobis, kekacang, bayam dan soya. Namun akibat faktor usia kita yang semakin hari semakin tua, kandungan Co Enzim Q10 dalam badan semakin merosot.Ianya paling banyak didapati di organ yang melaksanakan tugasan berat seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas.

Peranan Co Enzim Q10 adalah menghasilkan tenaga dalam setiap sel tubuh terutamanya sel otot jantung bertindak sebagai antioksida (melindungi arteri daripada pengoksidaan low-density lipoproteins(LDL)) melindungi arteri dari kolestrol 'jahat'.membantu menggalakkan fungsi yang sihat untuk saluran darah termasuklah yang menyalurkan darah ke jantung. Kebaikan utama Co enzim Q10 ia dapat menangani serangan jantung. Jika kita didapati mempunyai rendah CoQ10 di dalam sel-sel otot jantung, maka jantung kita berisiko untuk gagal berfungsi dan menemui ajal.

Kenapa terjadinya serangan jantung ni?Apabila otot jantung tidak mendapat bekalan darah yang cukup, seseorang itu dikatakan mengidap sakit jantung. Antara penyebab bekalan darah ke otot jantung tidak cukup, disebabkan saluran darah menjadi sempit kerana dinding sebelah dalam saluran darah dipenuhi lemak, terutamanya "kolesterol" (rujuk gambarajah kat bawah ni).


Jadi, CoQHealth Plus ni InsyaAllah dapat:
  • menyokong pengeluaran tenaga dalam jantung, 
  • menggalakkan dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan kolestrol 'jahat'
  • membantu menambah dan mengekalkan tahap Co enzim Q10 dalam darah
  • meningkatkan tenaga dan stamina diri.

Tapi..tapi..tapi...CoQHealth Plus bukan sahaja baik untuk jantung, tetapi:
- memecahkan lemak untuk tubuh yang langsing
- mengurangkan risiko kanser payudara
- mengurangkan masalah berkaitan gigi dan gusi
- meningkatkan kesihatan berkaitan otak dan saraf
- merendahkan risiko penyakit diabetes
- meningkatkan kesuburan lelaki


Jadi bagi sape-sape yang nak konsultasi percuma tentang penyakit jantung ni (saye pon masih belajar ye) dan produk ni atau produk Shaklee yang lain,boleh la contact saye ye. Boleh la belikan utk parents yg ade mengidap penyakit berkaitan jantung ni ye...
(AlFatihah utk arwah ayah Abd Wahab yg meninggal sebab serangan jantung 2 tahun lepas)



0 comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com