Tension tak baik utk pembesaran baby

Huh....dah penat travel 2 hari..ingat harini leh la rest sket...
tapi makcik sblh ni sgt menyakitkan hati...
dari dlu saye pasan,kalo die panggil anak..tegur anak..ngajar anak...ske jerit2...
mule dlu rase cam hangin gak ble anak2 die dok membodoh dan mensetan sesame sendre...
kemudian akan di ikuti dgn tangisan dak pompuan kecik (cam kene dere je bunyiknye)....
hari ni rase lbeh2 plak melampau (atau saye yg pnt sampai oversensitive???)
tgh2 ajar anak pon bleh jerit ckp "apasal ni pon ko tatau bodoh"
hati tesentap dan kesian menyelubungi diri...

Doa ibu adalah yang semakbul2 doa...tapi kenape mak die doa anak die bodoh...?
Nape tak cam mama ngaja kami dlu...panggilan kepada kami hanyalah "anak bertuah"...
Dan sekarang,kami tak pernah hidup susah sebab mama da siap2 doa kami ni bertuah...
Kalo nak pi 'ajar' makcik tu,saye bkn tau umah mane 1...(kalo tau pon,ko brani ke Na????)
Saye cume leh berdoa je la...smoga budak tu cpt pandai dan tak kene sumpahan2 mak die lagi...amiin...


*Tensi tidak baik utk pembesaran baby...saye nak p naik bilik dan tekup pale dgn bantal (sambil tdo la tu)....hahahaa...



.

3 comments:

Nurul Huda Jumri said...

tul.
doa mak adelah semakbul2 doa..
bile mak doa anak tk jadik kawen...so tk jadik lah..
haihhhh~~~~

syu_hada said...

mak dia tu tak cukup didikan agama kot..pelik sungguh la dengan manusia yang suka suki memaki orang nih.Kalau tegur guna bahasa yang cantik kan sejuk telinga kita yang mendengar nih...alhamdulillah ,syukur kerana ALLAH kurniakan saya emak yang sangat penyayang dan bukan jenis sesuka hati menyumpah anak-anaknya... =)

nanaruzana said...

Huda:isk laaa....kesitu plak die...dah2...jgn d pk lg....sok luse Allah bls la perangai manusia aneh gitu....kamu tu jgn lg la pk die...ntah die tu tgh syok2 ngan org len....tak bebaloi tau....
Syud:sbb tu la kite jd pandai2...mak kite tak menyumpah...dan jauhkan la kite dr sikap2 gtu...

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com