Saye untung ade metua cam mak....edisi bukan bodek ye...

Ni mak metua saye :)..
Semalam berbuke pose umah mak...ade ayah...ade adik2 ipar...kakak ipar je balik Ganu...


Kesahnye ari sabtu saye mengidam la Domino's Beef pepperoni...tapi dek kerane incik suami tu syg keje lg tak syg saye..kempunan la saye...
so borak2 la ngan mak mlm sabtu tu..mak punye la gelak...mak kate :::dulu mak ngidam mende2 senang caik je..org skang tekak omputeh::: hohoho...sentap macik tauuuu...
tapi dlm senyap2 mak soh jugak incik suami cari semalam...saye pon dengan kesanggupan 500% ikot gak la caik pizza tu jauh2...sib bek dpt,u ollss...

pastu mase nak masak berbuke mak asik je tanye :::na nak makan ape::: oleh sebab tekak i ni wat pasal,xdek pon rase nak mkn pape kecuali pizza i tu...just btau mak :::tak pe mak...masak je la pape...na camne pon xlalu jugak:::
pastu mak tanye lagi :::nak ayam??::: errrr xkot..ayam??cam errrkk...:::hmmm pape je mak nak masak la...::: ::: ke nak daging?::: hah??alamak.... :::takpe la..mak masak ikan la..ikan tak rase sangat..ok...?::: akhirnye.. :::ok mak::: so last2 mak masak kari ikan semilang + ikan siakap pedas

teret..teret..da pkol 7...:::Na,mak tak masak sayur la::: saye:::takpe lah mak,dlm kari ade tomato dah..sayur jugak tu::: mak:::takpe la..mak masak sayur sket je la...utk Nana::: ayomak...mama saye pon tak mungkin akan sanggup camni..hehhehee...
So saye membalas budi mak dgn wat air oren yg masam nak mampos..pose beb,camne nak rase..buat bnyk2 plak tu...siot je kantoi xbese masuk dapo kan..?
Time berbuke :::Ni utk kak nana je::: sambil tunjuk sambal manis ikan bilis...saye terkedu...adik2 ipar pon sentap sebab derang mmg ske makan sambal manis ni....saye tetap je la hulur lauk tu...
Adik ipar sambil gelak2 :::nak ngandung jugak lah camni::: saye terkedu sambil cuak...dak2 ni marah ke ape yeh???
tapi kecuakan tu tak berbaloi pon..derang acting cam bese je...ye la..lawak je weh...sib bek la dpt derang yg sporting...

Alhamdulillah, saye sangat beruntung tol dpt mak metua macam mak...sat2 tanye :::nak makan pape tak???nak minum pape tak??tadi makan sikit sangat:::
Alhamdulillah saye dapat ubat rindu pada mama...huhuuhu..
Sometimes dgr dan nonton dan bace pasal mak metua derang itu la...ini la..saye rase kesian...sbb mak metua kan setaraf mak sendre...
so tadek beze lah kesedehannye kalo mak kandung layan kite secare tak bes,kan...?

p/s:kepada kawan saye NHJ~ ex mak metua kamu tak ske kamu, bia kan...die yg sebenarnye rugi tak dapat menantu spt kamu...sile caik mak metua yg bes melantun2 cam mak metua saye...sbb kalo incik suami tak sayang,kite boleh jadikan mak metua sebagai biro pengaduan..huhuu....

8 comments:

Nurul Huda Jumri said...

sonoknye dpt mak mentua cenggitu kan??
hmmm.....btw, tq na. =)
insyaALLAH...one fine day, maybe.

nanaruzana said...

tak leh meibi...have to...

hentakbelipat said...

ok ini mesti mentue syg bangat nih..hehehe

PurPLe LaDy AiFA said...

untung nye kak nana... *jeles* =S

nanaruzana said...

hentakberlipat:mak syg sume :)
Eppa:tggu la pegnen....

syu_hada said...

hmmm......(terdiam seketika...tak tau nak komen apa...hahahahaha)....hargailah orang yg sayang kita dan bersyukurlah dengan apa yg kita ada....cewah...serius la plak komennyer... ;)

cik selamah kundang said...

herm..gamaknya mak mentua aku cemana lah nanti.kalo camni boleh wat geng nih

nanaruzana said...

Syud:ye betol...
Cik Selamah:takpe...dapat pnye yg baik...korang sume kan baik....

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com